Sunday, 23 August 2015

Jom bertukar to BIO SELEZA Feminine Pad


Salam dearies, 
Just to share this BIO Seleza Feminine Pad yg sangat laris kt pasaran sekarang. Kenapa laris sangat? Meh sy nk citer jap. 

BIO SELEZA - Tuala wanita berfungsi 4 dalam 1 yg berteknologi terkini melindungi dan menjaga kesihatan. 

BIO SELEZA berfungsi :
* membasmi kuman
* menghilangkan bau busuk
* mengawal selia fungsi fisiologi
* membantu merawat penyakit puan











Pengguna BIO SELEZA terdiri daripada : 




Remaja/Wanita/Ibu Mengandung: 
* tiada lagi masalah keputihan & kekuningan 
* tiada lagi kegatalan
* mencegah jangkitan kuman 
* menghilangkan bau 
* menyelesaikan kitaran haid tidak teratur
* tiada lagi sakit belakang ketika haid
* tiada lagi sakit sendi
* tiada lagi senggugut
* tiada lagi sakit otot
* membuang angin perut



Ibu berpantang: 
* menyingkirkan darah beku
* mengecutkan rahim
* menyembuhkan luka jahitan 



Cara-cara untuk cuci BIO SELEZA ( bagi yg beragama Islam) 



Testimoni Pengguna BIO SELEZA: 



















Senarai harga : 

Pantyliner (155mm)- 6 packs (30 pads/pack) : RM150
Daysafe (245mm) - 6 packs (10 pads/pack) : RM139
Nightsafe (290mm) - 6 packs (8 pads/pack) : RM139

Mixed Set : RM142
Pantyliner (2 packs x 30 pads)
Daysafe (2 packs x 10 pads)
Nightsafe (1 pack x 8 pads)
Nightsafe Extra Long (1 pack x 8 pads)

PROMO MERDEKA - 
FREE POSTAGE FOR ALL PURCHASE.



Jalan-Jalan Kuantan

Salam Dearies, 

Hows ur weekend so far?? 
Hope semua enjoy your weekend yer.

Just nk share my weekend activity. 
Memandangkan cuzen kawin ngan org Kuantan, so amik la kesempatan berjalan-jalan kat sana. 

We all bertolak from KL at 12pm on Friday. 
This is my first trip to Kuantan. 
Rasanya masa kecik-kecik dulu dah pegi. 
Dah anak 2 baru nk merasa pegi sekali lagi.


Alhamdulillah sampai Kuantan at 3pm.
Sepanjang perjalanan yg berliku tu (yelah highway Karak kan bengkang bengkok mcm ular), semuanye berjalan lancar. Dani pun good mood je skrg. Dah tak mengamuk kalau kena duk dalam kete lama-lama. Maybe da paham and da tahu nk enjoy the journey kan. 

Kat Kuantan, we stayed at Mega View Kuantan. Our room view betul-betul mengadap sungai. Memang cantik. Malam-malam plak leh lepak kt area sungai tu. Nice view. 


Our family room yg super large & comfortable. 

And during our trip jugak, we all nak kasi surprise to my FIL coz terlupa his birthday sehari sebelum we went to Kuantan. Then apa lagi, we walked to Kulacakes yg super femes kat Kuantan sbb cakes yg superb and marbeles tu. Mmg tempat hang out yg sangat rare and happening uolllsss. Korang kalau datang Kuantan kene visit Kulacakes tau. 


 Signature dish kat Kulacakes - Mango cheesecake 


 Outdoor deco yg sangat rare and kreatif



 Menu-menu yg sedappssss





 Me with kids, Sis in law and maid lepaks makan cakes.



 Belikan my FIL for his belated birthday. 


We really enjoy our evening in Kulacakes. Shud repeat again this trip. 


The next day plak, attend wedding my cousin. I think this trip asik makan je. 

 Dani pose jap kat pelamin unkel Zaid. 



Cantik kan pelamin diorg. Rindu time bersanding 10 thn dulu. Hahahahhaa...

Next activity lepas wedding, kitaorg decide nk lepak lama skit kt Kuantan. Ada few places yg nk explore and chill jap sebelum balik KL. 

Teluk Cempedak, here we come....

 Dah banyak sangat berubah and sangat happening. 


 Me and Dani relaxs jap kt Starbucks Teluk Cempedak.


Selpie jap.. 


After that, we all decide nk makan sotong goreng tepung plak kat Tg Lumpur. Memandangkan hari pun panas, kitaorg tapau je. Malas nk melepak kt kedai since Dani pun da ngamuk skit. Maybe penat and panas kot. But we had fun this roadtrip. Nak kena repeat again. 

And last place yg we all pegi sebelum balik KL is Lila Wadi... 


Ni kiranya our early dinner sblm drive back to KL. Food was nice and sedap, tempat makan yg cosy and deco pun cantik. Mmg kat Kuantan ni banyak tempat yg rare, cosy and cantik utk di explore. Sebab tu we decide to come again to Kuantan. 

Alhamdulillah, selamat sampai KL at 10pm. Walaupun penat tapi we had so much FUN!!!!

Thank you Kuantan for this superb weekend... 






Tuesday, 18 August 2015

OSAKA... AKU DATANG!!!

SALAM DEARIES, 

BARU BARU NI COMPANY DA ANNOUNCE FREE TRIP 
TO OSAKA JEPUN IS ON. 

WOW!!! SEMUA DA MAKIN EXCITED. 
BAYANGKAN LA DAPAT FREE TRIP DENGAN LAYANAN VVIP. SEMUA FIRST CLASS. 
DARI HOTEL, ROAD TOUR, SHOPPING, AND MACAM MACAM LAGI.
SEMUA DITANGGUNG OLEH COMPANY. 


BEST KAN..

JOM LA KITA BROWSING TEMPAT TEMPAT YG BEST KAT OSAKA NI...


 TEMPOZAN GIANT FERRIS WHEEL









SHINSAIBASHI SHOPPING STREET



OSAKA CASTLE



KAIYUKAN AQUARIUM






Alamak Laptop rosak!!!!

Salam Semua..
Tengah buat apa tu pagi2 ni... nampak tak tajuk yg ada kt atas tu...
Kalau da involve dalam business online ni kalau laptop kiok alamatnye resah gelisah jadinya.. 

Sebelum ni mmg ada Asus Latptop present from hubby masa my birthday tapi bila da lama tk ON, suprisingly ROSAK. Kelaka pun ada. Pelik pun ada. Habis la semua data dalam Laptop tu.

Nak tak nak kena la beli yang baru kan... Sib baik la Wangsa Walk ni banyak choice jugak. So dah jumpa yg berkenan di hati and terus la rembat...

And now you will see my blog akan start beroperasi semula.
So inilah cinta hati sy yang terbaru.
Ringan, comel and boleh bawak travel.
Nak letak dalam handbag pun boleh.
Charger Eeebook ni punya la kecik mcm handphone charger.
To all yg tengah cari2 personal laptop.. mmg sangat recommended.
Cuba teka kaler apa yg sy beli?
Of coz la GOLD kan...


Wednesday, 12 August 2015

SET KURUS BUJET

SET KURUS BAJET 

Salam semua, 

Ad nak share satu set menguruskan badan & meratakan perut yg berlipat-lipat tu. SET KURUS BAJET (SKB) yang memang tengah meletop letop kt pasaran skrg. Ribuan testimoni yg sangat happy dengan result dr SET KURUS BAJET (SKB) ni. 

Set ni ada 3 jenis produk : Mineral Coffee , Garlic Tablet and BV Alfalfa.

Jom kita check out apa khasiat produk-produk ni: 



 Mineral coffee sesuai untuk:

Pesakit darah tinggi - membantu mengawal tekanan darah supaya lebih stabil. Ini dikongsikan oleh seorang pesakit darah tinggi yang menyemak tekanan darah beliau sebelum dan seminggu selepas minum mineral coffee. Mineral coffee bertindak sebagai agen penenang bagi kita.

Pesakit imsomnia - kebiasaannya pesakit imsomnia ini antara lain masalahnya ialah kerana kalsium tidak diserap dengan baik oleh badannya, maka badan mereka masih cergas dan tidak tenang untuk proses tidur. Kandungan Magnesium di dalam Mineral Coffee tadi membantu penyerapan kalsium berjalan dengan lebih baik, seterusnya badan akan beransur tenang dan dapat tidur dengan baik.

Pesakit migrain - pada sesiapa yang biasa menghadapi migrain ketika berpuasa, boleh minum mineral coffee ketika sahur. Elemen Garam Buluh tadi akan membantu melancarkan perjalanan darah dan mengelakkan migrain dan sakit kepala lain.

Pesakit kencing manis - Garam Buluh  tadi membantu dalam menyeimbangkan gula dalam darah dengan adanya chlorogenic acid tadi.  Pesakit juga harus mengambilkira segi nasihat doktor.

Pesakit yang mempunyai HB rendah - Contohnya ibu mengandung yang mempunyai HB yang rendah boleh cuba minum mineral coffee. Magnesium di dalam mineral coffee juga boleh meningkatkan jumlah darah ke paras yang sihat.



Khasiat Garlic Tablet: 
  • Membantu menurunkan kandungan lemak darah dan kolesterol darah, mencegah penyakit kardiovaskular dan arteriosklerosis.
  • Menghalang pembekuan darah untuk mencegah berlakunya trombosis.
  • Membantu dalam fungsi penghadaman dan membuka selera, melegakan perut kembung dan ulser peptik.
  • Membasmi kuman dan keradangan serta mencegah jangkitan penyakit.
  • Membantu menyelaras gula darah dalam badan.
  • Menggalakkan peredaran darah dan metabolisme.



Khasiat BV Alfalfa

Menyahtoksid
Bahan beracun dan toksid berlegar di sekeliling kita. Badan kita juga mengeluarkan sisa metabolisme yang perlu dineutralkan dan dinyahtoksid setiap hari. Alfalfa membantu mengeluarkan sisa bahan beracun dan tercemar daripada badan. 

Menggalakkan sistem penghadaman yang baik
Alfalfa mengandungi sejenis enzim pencernaan yang dipanggil betaine yang membantu menggalakkan proses pencernaan yang baik.

Mengalkalikan badan

Tubuh badan berasid adalah umpama magnet yang menarik penyakit. Terutama kanser. Alfalfa membantu meneutralkan keasidan badan di samping sifat alkali semulajadinya untuk mencegah atau membantu mengurangkan masalah kesihatan.

Menghilangkan bau nafas
Alfalfa mengandungi khasiat yang boleh mencegah masalah nafas dan badan berbau yang diakibatkan oleh masalah penghadaman. Seterusnya, ia membantu meningkatkan fungsi imuniti badan. 

Mengurangkan haba badan yang berlebihan
Sesetengah makanan menyebabkan badan berasa panas. Salah satu kegunaan Alfalfa yang paling popular adalah untuk mengurangkan masalah panas badan.

Menambahkan darah dan menyampaikan lebih banyak oksigen penting
Klorofil iaitu pigmen hijau yang terdapat dalam alfalfa adalah hampir sama dengan hemoglobin, pigmen merah dalam sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh badan. Khasiat klorofil dalam alfalfa boleh meningkatkan bilangan sel-sel darah merah di dalam badan dan seterusnya meningkatkan keupayaan membawa oksigen yang diperlukan oleh sistem badan.
Antara testimoni set Kurus Bajet






One (1) Set only 
RM 140 termasuk postage ( Untuk satu bulan).
Promosi sekarang RM 370 termasuk postage
untuk 3 bulan.
JIMAT KAN!
Jadi, whatsapp Ad sekarang!!!!




I'm Back!!!

Assalammualaikum...
Lama sangat dah blog  saya ni bersawang kan... 
dah nampak labah2 bersama keluarga sekali...
masa selalu tak mengizinkan.. bukan sebab buzy mengalahkan PM tapi 
kena berebut dengan anak2 nak guna PC yg ada ni.. 

Kawan2 google plus semua macamana? Sihat ke... 
Alhamdulillah...Pada yg tk berapa sihat tu, jangan lupa makan ubat tau... 
kesihatan kena diutamakan.. 
Barulah boleh lakukan rutin harian dengan lebih lancar kan.. 

Ok, sampai sini dulu...
Nanti kita sambung lg k... 
New entry nak share pasal SET KURUS BAJET
TUNGGU TAU...