Wednesday 28 August 2013

Business Moghul

Menjadi seorang usahawan online dengan GLAM merupakan satu batu lonjakan ke arah perubahan cara & gaya hidup yang lebih berjaya. Bukan saja dari segi kewangan tapi secara tak langsung dapat mengubah perspektif & personality seseorang :

1. Dari yang pasif ke aktif
2. Dari yang pemalu ke berani
3. Dari kurang motivasi kepada sangat positif
4. Dari rasa malas kepada sangat rajin.

Memang kebanyakan GLAMPRENEURS bermula dari part-time sahaja. Sama juga macam Ad sendiri. Memang tak dinafikan, my dream to look forward nak jadikan business ni as my full time career. In sha Allah. Now masih lagi bertatih2 dan melalui fasa untuk mengembangkan sayap ke fasa yang seterusnya. Bila masanya sudah sampai, Ad sanggup untuk melepaskan jawatan sekarang sebab dah rasa tk seronok kerja yang ditentukan oleh majikan.

Alhamdulillah, setelah menjadi sebahagian dari GLAMPRENEURS telah merubah Ad menjadi lebih positif. Ad memang dalam kategori yang banyak cakap tapi untuk menegur orang lain dalam memulakan perbualan tu rasa macam malu sikit. Tapi sekarang kena buang segala perasaan malu & segan. Kita hanya perlu kuatkan semangat & cekalkan hati untuk terus berjaya dalam perniagaan ini. 


Jom kita tengok serba sedikit kejayaan Usahawanita dari GLAMpreneur.. ;-)

                                         
     1. CDM Hanis Haizi
Dari seorang surirumah to Founder of GLAM
      Usia : 29 tahun
     Status : Berkahwin & ada 2 cahayamata 
         Lulusan : Kejuruteraan, Uniten      
   Income Bulanan : RM300,000/sebulan





 2. CDM Maisarah Ibrahim
Dari seorang Jurutera to Business Moghul
  Usia : 31 tahun
  Status : Berkahwin & ada 3 cahayamata
  Lulusan : Kejuruteraan, USM
  ncome Bulanan : RM150,000/sebulan




 
3. CDM Naa Kamaruddin
Dari seorang surirumah to business woman
     Usia : 29 tahun
Status : Berkahwin dan mempunyai seorang cahayamata 
         Lulusan : Kejuruteraan, UTP
      Income Bulanan : RM60,000/ sebulan




 
ADIBAH KARIMAH from Awesomazing Team
4. CDM Adibah Karimah
Dari seorang surirumah to businesswoman
   Usia ; 27 tahun
Status : Berkahwin dan mempunyai 3 cahayamata 
         Lulusan : IT, UUM
      Income Bulanan : RM60,000/sebulan





 
 5. CDM Shaliza Aziz
Dari seorang banker to businesswoman.
    Usia : 31 tahun
           Status : Berkahwin dan mempunyai seorang cahayamata 
      Income Bulanan : RM50,000/sebulan


 
Sebenarnya GLAM telah melahirkan seramai 20 orang atau lebih CDM in 4 years only. Memang satu pencapaian yang sangat memberangsangkan. Antaranya CDM Sha Khalid, CDM Faziha, CDM Razali, CDM Syukran, CDM Shida dan ramai lagi.
 
Apa yang Ad nak sampaikan kat sini ialah bagaimana mereka ini berusaha dan mampu dapat kejayaan sehingga ke tahap ini. Hanya dengan bisnes ONLINE sahaja - dengan menggunakan media social media - Facebook, Instagram & blog.
 
Mereka hanya bermula dengan orang2 yang biasa2 sahaja. Malah tkde pun background marketing and business. Apa yang mereka tahu ialah kemahuan diri sendiri untuk ubah kehidupan mereka sendiri. Dari hidup dengan gaji yang cukup2 makan to gaji 5-6 angka sebulan. Pertemuan mereka dengan GLAM telah membuahkan hasil yang lumayan. Now mereka mampu pakai kereta mewah, mampu beli rumah sendiri di kawasan elit dengan hanya bergelar Usahawan GLAM.
Cara kami berkerja sepenuhnya menggunakan SOCIAL MEDIA MARKETING. Hanya memerlukan 2-3 jam sehari sahaja. Disamping itu GLAM juga memberikan kemudahan Kelas Marketing & bimbingan secara PERCUMA buat semua GLAMPRENEURS yang kini da ada hamper di semua negeri. Jadi, memang tidak menjadi masalah bagi sesiapa sahaja untuk memulakan langkah pertama untuk bergelar USAHAWAN GLAM. Modal bermula sebanyak RM50 untuk menjadi AHLI.
Apa yang Ad suka bisnes ni is semuanya base on WIN -WIN situation. Semuanya base on TEAMWORK. Memang sangat BEST. Bila buat bisnes ni kita yang tulis gaji kita sendiri, kecik ke besa. Ibarat macam blank cheque. Semuanya UNLIMITED!! Infinity!!!



Jika berminat untuk dapatkan info mengenai GLAM,
boleh email : adlinaemery@gmail.com ataupun whatsapp/sms/call: 012.2607892

No comments:

Post a Comment