Wednesday 21 August 2013

Tip Berjaya dengan GLAMPRENEUR.

Salam Readers,
Just nak share some success tips. Let read it and make it happen!!!
 
 

Konsep Bantu Membantu antara sesama rakaniaga

Network Marketing ni Skim Piramid ker ??Jawapan saya, Ya betul, tetapi Piramid yang bergerak. Dalam kehidupan kita ni banyak PIRAMID yang tak bergerak contohnya sekiranya kita bekerja dengan syarikat swasta kita masih berada dibawah ketua kita yang lebih lama dan berpengalaman dari kita.
 
Kita ni memang sangat rajin and mungkin sahaja kita lebih rajin dari mereka. Tetapi sangat mustahil untuk gaji dan pendapatan kita untuk melebihi mereka. Kita tetap akan berada dibawah mereka, kerana kalau kita ingin mengambil tempat mereka kita perlu menjatuhkan mereka kerana jawatan Ketua tu hanya satu sahaja.
 
Ini adalah keistimewaan pertama Network Marketing ialah ahli-ahli yang berjaya dalam perniagaan ini adalah terdiri dari golongan yang suka bantu membantu. Semakin ramai yang berjaya dalam group semakin kita berjaya. Kita terpaksa menjadi multi Jutawan apabila mereka menjadi jutawan. Bestkan!!
 
Ini tidak terjadi dalam bidang korporat jawatan tetap dan terpaksa menjatuhkan orang lain walaupun kita tidak bermaksud sebegitu. Hanya disebabkan kita lebih bagus dimata bos kita, Orang yang lain diketepikan walaupun orang itu lebih patut menerima.

 

Modal Rendah dan Tidak Membebankan

Network Marketing juga ialah sebuah model perniagaan yang bermodal rendah dan tidak membebankan siapa sahaja untuk memulakan perniagaan yang menggunakan model Networking ini kerana tidak perlu mendaftar syarikat, membuat sistem, upah pekerja dan beli produk.
 
Apa yang perlu dilakukan ialah mengeluarkan sedikit modal untuk mendapatkan income yang maksima.


Dulu saya selalu beranggapan dalam network marketing ni ada istilah tepu, Nanti dah takde orang habislahkan siapa nak guna yang saya jual ?? tapi setelah mengkaji dengan lebih dalam pada pendapat saya tidak mungkin akan tepu. Tapi biasanya kegagalan atas ketidakcekapan sistem pengurusan syarikat itu sendiri. Itu yang selalunya membuatkan syarikat Network Marketing gulung tikar.


Tapi istilah tepu tidak mungkin wujud kerana setiap tahun pasti ada sahaja yang menghabiskan dan mengalami zaman persekolahan, zaman universiti, zaman pekerja dan bersara. Jadi istilah tepu tidak wujud melainkan datang dari diri sendiri. Sekiranya ada orang lain boleh melakukannya masakan kita tidak boleh BUAT ?? Adakah kita lebih lemah dari mereka atau kita yang tidak cukup KUAT ??




Syarat paling penting dalam Network Marketing adalah Percayakan diri sendiri dan Jangan Berhent isbelum berjaya. Kadang – Kadang kita berhenti lagi selangkah ke pintu kejayaan. Tapi sayang kita sendiri memilih untuk berhenti dan tidak meneruskannya. Kita perlu meneruskan usaha-usaha menuju kejayaan. Abaikan apa orang kata dan tolong orang seramai mungkin barulah anda akan berjaya.






Boleh Diwarisikan dan risiko minima

Antara apa yang paling saya gemari ialah dalam perniagaan network marketing ialah gaji atau komisen yang dibayar adalah berbentuk bulanan. Kerja lebih dapat lebih. Tiada kerja tiada gaji. Cuba saya tanya pada anda yang kini makan gaji sekiranya anda tidak bekerja anda mungkin tidak bergaji juga. Betulkan ??

Tetapi dalam Network Marketing terdapat income unilevel dan pasif income yang lain. Apabila anda telah berjaya membantu ramai orang berjaya dalam perniagaan ini. Income yang anda terima akan bertambah dan semakin bertambah walaupun anda tidak menaja sekalipun. Apa yang anda perlu lakukan ialah bantu orang berjaya dan anda terpaksa berjaya.

Selain itu pendapatan pasif yang dihasilkan didalam perniagaan Network Marketing biasanya boleh diwariskan seperti perniagaan MLM yang saya ceburi sekarang. Oleh itu sekiranya terjadi sesuatu kepada diri anda. Gaji tersebut boleh dipindahkan kepada isteri anda untuk membesarkan anak-anak anda.





Tiru / copy cat je.
Untuk berjaya dalam Network Marketing ialah sama sahaja dalam semua pemasaran yang lain. Tiru orang yang dah berjaya kita akan turut berjaya. Sekiranya anda adalah seorang yang hebat. Anda perlu mewujudkan kehebatan itu kedalam rakan Netwoking anda, dengan teknologi yang sedia ada semua itu tidak mustahil. 





Pada zaman sebelum kewujudan internet dan telefon bimbit, zaman pemerintahan Turki Uthmaniyah. Bagaimana mereka mengawal kawasan jajahan yang luas dengan pemimpin-pemimpinnya semuanya hebat-hebat belaka sedangkan pada ketika itu tiada kemudahan seperti sekarang.

Semuanya bermula dengan tak tahu atau kita sendiri tidak mahu mengambil tahu. Sekiranya kita menunaikan tanggungjawab kita mengajar cara perniagaan yang perlu dilakukan pasti mereka boleh berjaya seperti kita. Tetapi itu semua tidak mampu dilakukan sekiranya hanya satu pihak saja. Apa yang kita perlu buat dalam perniagaan networking ialah belajar BUATdan rasa income baru anda akan faham dan pakar dalam perniagaan Network Marketing ini.

Apa yang perlu dilakukan selepas itu hanya ulang-ulang perkara yang sama dan pasti anda dapat result yang berbeza kerana dalam network marketing apa yang kita ulang ialah berjumpa dengan orang baru dan berkongsi tentang perniagaan kita dan minta pendapat dia samaada ingin menyertai atau tidak. If they Say No We Say Next.


Ini juga sama sekiranya kita hanya makan gaji sahaja. Kita akan melakukan perkara yang sama setiap hari, pekerjaan kita. Tetapi hasil adalah bergantung kepada gaji dan overtime yang telah kita lakukan. Hari ni kita dapat gaji petang tu kita bagi pada orang lain pula bayar hutang dan keperluan diri pula. Untuk diri sendiri bagaimana pula kan??

Ini adalah antara sebab orang yang makan gaji perlu melaksanakan perniagaan sebegini secara part time belajar rasa dan lakukan. Tidak mungkin anda boleh berjaya dalam masa yang singkat tanpa anda asas yang kukuh oleh itu jadikan diri anda serendah lembah yang menakung air agar boleh menerima semua ilmu yang ditaburkan.

Kunci utamanya BERTINDAK dan anda akan lebih faham dan yakin tentang perniagaan yang anda jalankan. Ini akan memudahkan anda untuk berkongsi bersama rakan-rakan anda tentang kehebatan produk yang anda guna dan jual itu.
 
 Lets join us and be part of GLAMPRENEUR today under dedicated 6 figure income leader, CDM Maisarah Ibrahim and DDM Wahida Ghazali.

Thanks Reader,
Adlina Adlan
012 2607892
adlinaemery@gmail.com
www.adlinaemery.blogspot.com
 

No comments:

Post a Comment