Sunday 30 June 2013

Selamat Datang Ramadhan

Salam Readers,
 
 
 
Alhamdulillah & syukur ke hadrat Illahi kerana masih berkesempatan untuk sama2 menyambut Ramadhan yang bakal menjelma tak berapa lama lagi. Rasa bersemangat nak sambut Ramadhan dengan kaum keluarga.
 
Ingat lagi tak niat & doa puasa? Jom kita refresh balik mind kita. Kalau agak2 takut lupa nk niat puasa, kita niat je untuk sebulan. Mudahkan? Indahnye Islam. Betul tak?
 
 
 
Ada banyak kelebihan bila kita berpuasa. Antaranya dapat kuruskan badan, dapat savekan budget bulanan and yang paling penting kita akan lebih mendekatkan diri dengan Pencipta kita.. Allah SWT. Solat tarawikh setiap malam selepas Isyak pun penting juga. Disamping dapat eratkan silaturrahim, dapat jugak kenal ramai orang yang selama ni duduk di sekitar kawasan perumahan kita.
 
 
 
Bulan Ramadhan adalah bulan yang mulia. Bulan yang penuh keberkatan. Kurangkan berbelanja untuk benda2 yang tak perlu terutama di bazar Ramadhan. Nafsu makan & berbelanja memang amat kritikal time kat sini. Betul tak? Apapun amalkan cara yang sederhana dalam segala perlakuan atau perbuatan di bulan yang mulia ini.
 
Akhir kata, Selamat Berpuasa buat semua umat Islam di mana jua anda berada (macam ucapan raya pulak).
 
 
 
Thank You Reader.
Assalammualaikum.
 
 
 


No comments:

Post a Comment